2 Haftalık Tayland Gezimden Notlar

Merhabalar arkadaşlar bu yazımda 2 haftalık Tayland gezimden deneyimlerimi tecrübelerimi paylaşmak istiyorum. Hatta bu yazıda ilk olarak yazının giriş kısmında Tayland hakkında nasıl araştırma yaptığımı ve nelere dikkat ettiğimden bahsetmek istiyorum.

• Tayland bordo pasaport sahiplerine 30 gün vizesiz ziyaret hakkı veriyor. Sanırım 30 gün daha uzatılabiliyor 1900 baht ödeyerek. (güncel bilgi için araştırmanızı öneririm)
  • Başkent Bangkok ve Phuket e uçuşlar mevcut. Direkt uçuşlar da var. Aktarmalı alırsanız daha ucuza alabilirsiniz.
  • İstanbul’dan 14000 tlye kadar gidiş dönüş uçuşlar bulunabiliyor. Doha ya da Muskat aktarmalı. Ben Doha aktarmalı bir uçuş aldım. (Trabzon’dan da uygun biletler olabiliyor. Doha ve Muskat’tan çok fazla uçak geldiği için) Yazının devamında aktarma deneyimden ve qatar hava yolları deneyimimiden bahsedeceğim.
  • Yukarıda Tayland haritası var Bangkok ve Phuket ile birlikte 2 tane adanın konumunu işaretledim. Bu 2 en çok ziyaret edilen adalardan. Benimde gezi planım arasında bulunuyor. Doğa sevenler ya da vakti olanlar için sol üst tarafta bulunan Chiang Mai’de tercih edilebilir.
  • Ko phan gan adasında her ay dolunay partisi düzenleniyor. Gideceğiniz zamanı bu partiye göre planlayarak farklı bi deneyim yaşayabilirsiniz. Buradan dolunay partisi zamanlarını takip edebilirsiniz.
  • Phi phi adası Leonardo DiCaprio’nun oynadığı Beach filminin geçtiği adadır.
  • Tayland’ta gezilebilecek yerleşimin bulunduğu bir çok ada bulunuyor.
  • Tayland Türkiye’den 4 saat ileride.
  • Ulaşım için 12go asia sitesini kullanabilirsiniz. Uçak otobüs ve vapur gibi tüm seçeneklerle biletleri saatleri takip etmek için bire bir.
  • Ulaşımda gidiş Bangkok dönüş Phuket şeklinde alınabilir. Ben bangkok gidiş dönüş aldım. Phuket – Bangkok arası uçak 30 dolar civarındaydı. Gidiş dönüş alınca fiyat farklı çok olacaktır.
  • Sırasıyla Pattaya, Ko phan gan, Phi phi, Phuket ve Bangkok’u ziyaret edeceğim. Toplam 2 haftalık süre boyunca bu yazıyı gezi sıcağı sıcağına tamalamaya çalışacağım eğer vakit bulursam 😀
  • 2 tane uzun ve yorucu yolculuk olacak. İlkki Pattaya’dan Ko phan gan’a diğeride Ko pahgan’dan Phi phi adasına. Otobsüs ve vapur birlikte olacak. Çoğu bilet satan firma bağlantıları yapıyor. Videolardan izlediğim kadarıyla hepsi birbiriyle haberleşiyormuş.
  • Konaklama için booking kullandım. Her fiyattan konaklama seçenekleri bulunuyor.
  • Bazı yerlerde motor kiralamayı planlıyorum. Phi phi adasında araç kullanılmıyormuş. Koylara ulaşım tekne taksiler ile oluyormuş. Deneyimleyince ekliyor olacağım.
  • Bazı adalarda turlara katılacağım. Tur içerikleri ve fiyatları hakkında eklemeler de yapacağım.
  • Nisan ayında gitmeyi planlıyorsanız su savaşı festivali var onun tarihine göre plan yapabilirsiniz.

Geziye 4 hafta kala 2 tane bileti daha online olarak aldık. 12go asia sitesini kullandık ; (1. güncelleme)

• Bangkok – Ko Phangan arasında için hem otobüs hem de vapur bağlantılı bir bilet 39 dolar aldık kişi başı. Aracı kurum ücreti falan derken 42-45 dolara denk geldi yaklaşık olarak. Sigorta gibi seçenekleri seçerseniz fiyat daha da artacaktır. (taylandda da alınabilrimiş bu biletler. daha çok çeşit ve biraz daha ucuza biletler mevcuttu.)
  • İkinci olarakta Phuket – Bangkok arası uçak bileti aldık. Günlük 50 kadar uçuş oluyor anladığım. 29-69 dolar arasında değişen fiyatlar mevcut. Ortalama komisyonlar dahil 35 dolarlık bi ücret ödedik. Ek olarak kartlardan kuru yüksek aldılar bir miktar. (bu uçuşumuz 30 dakika rötar yedi ama sıkıntısız bangkoka ulaştık.)
  • Bu biletleri almamızın sebebi biletlerin tükenebilme olasılığını olduğundan. Diğer biletleri şehre varınca alacağız. Detayları gün gün yazıyor olacağız zaten. (bilet çeşitliği çok fazla)
  • Tayland’a gitmeden önce yaz mevsiminin ne zaman olduğunu bakarak planlamanız sağlıklı olacaktır. Benim gittiğim zaman yaz mevsimine 1-2 aylık bir süre vardı ama hava durumu genel olarak kapalıydı 15 gün boyunca bi kaç gün güneş vardı. 2-3 gün boyunca yağmur yağdı ama süreklik yoktu. Yağdı bi süre sonra dindi. Yaz sezonunda. da yağmuru yağıyormuş hava daha çok açık oluyormuş. Yüksek sezon Kasım ile Mart ayları aradında oluyormuş. Bu sezon fiyatlar bi tık daha pahalı oluyormuş.

Şimdiye kadar Tayland’da gitmeden yaklaşık olarak 20k tllik bi fiyat ödedik. Dalaman-İstanbul arası uçak bileti de dahil bu fiyata. Şimdiye kadar yaptığımız harcamalar.

• Dalaman – Saw arası arası uçak bileti
  • Saw – Bangkok arası uçak bileti
  • Bangkok – Ko Phangan arası ulaşım ücreti (otobüs + vapur) ( Ko Samui adasına ya da Surat Thani’ye de uçak bileti alınarak Ko Phangan’a ulaşabilirsiniz. Hem konaklamayı otobüste yapalım diye hem de Taylanda’da otobüs deneyimi için deneyimlemek için bu bileti aldık. 30-40 dolara Surat Thani’ye biletler vardı. Ko Samui biletleri biraz daha pahalıydı.
  • Phuket – Bangkok arası uçak bileti.
  • Diğer biletleri de online alabilirdik ama komisyon ödememek için almıyoruz.

Yukarıdaki tablodan Tayland’daki hangi şehirleri, adaları gezeceğimizin planını inceleyebilirsiniz.

Aşağıya ko phangan da düzenlenene full moon party takvimini bırakıyorum.

kaynak : https://www.umetravel.com/full-moon-party/

Yolculuk başlamadan önce ;

• bilet çıktılarını ve otel rezervasyonlarının çıktıları aldım. telefonda da bulunuyor her ihtimale karşı ülke girişinde sorabilirler diye çıktısın aldım. (ülkeye girişte hiç bişey sormadılar yine de tedbirli olmakta fayda var.)
  • online check in’leri yaptım ve uçak tarihini bekliyorum.

Uçak yolculuğu boyunca ;

• saw – doha ve doha – bangkok aktarmaları uçuşlarda aktarma süresi 1 saatti. uçaktan inmeden önce hangi kapıdan kalkacağı uçağın ekranında çıkmaya başladı. Kısa süre içinde diğer uçağa geçtik ve yolculuğu başladık. Doha Bangkok arası uçak daha iyiydi ve hizmet iyiydi.
  • uçakta yemek ve içecekler alkol dahil ücretsizdi. yemeklerin tadı güzel. İstediğiniz kadar alkol isteyebilirsiniz.

1 baht 0,74 tl ile 0,77 tl arasında geldi gitti gezi boyunca. Dolar ve euro götürürseniz rahatlıkla bozdurabilirisiniz.

1 . gün (pattaya) 24 eylül (bi daha pattaya gideceğimi sanmıyorum.)

Havalimanına indikten sonra pasaport kontrolü kısa sürdü ve hemen ülkeye girdik. Her hangi bir bilgi sormadılar, damga basıp hemen ülkeye geçtik. Ülkeye girdikten sonra hemen biraz para bozdurduk. Havaalanında kuru düşük bozuyorlar şehir merkezine gidecek kadar bozdursanız yeter. Euro kuru havaalanında 35 baht şehir merkezinde 38 bahttı. İlk durağımız Pattaya olduğu için en kısa ve en ucuz yolu araştırdık ve havalimanın en alt katından otobüslerin kalktığını öğrendik.

• Pattaya gitmek için havaalanın en alt katında 8 numaralı çıkışa yakın yerde bilet satıyorlar. havaalanından pattaya gidiş ücreti 143 baht. Otobüsün bıraktığı yerden kaldığınız yere mototaksi ya da dolmuşlar ile geçebilirsiniz. sanırım 75 baht bi ücreti vardı. Aynı şekilde havaalanın en altkatında khosan road a giden otobüslerde kalkıyor.
tayland uçak biletini trip com üzerinde almıştım havaalanında her yerde trip bannerları var.
  • Sim kart almak istersenizde 7 11 marketler var 15 günlük 699 bahtta sınırsız internetli olan paketi aldık. 5g çekiyor ve internet oldukça iyi. Biraz araştırırsanız daha uygunada sim kartlar olabilir.

İlk gün uçak yorgunluğumuz olduğu için çok fazla bişey yapmadık. Yemek yemek ve kafeler caddesinde (walking street) takıldık sadece. Pattaya geldiyseniz yolunuz mutlaka walking street e düşecektir.

• mc de tavuk burger menu 250 baht civarı
  • Walking street üzerinde biraz lüks yerlerde bira içerseniz 220-300 baht civarı.

Pattayadaki oteller bakmak için buraya tıkalyabilirsiniz.

2 . gün (pattaya) 25 eylül

Pattayadaki 2. günümüzde etraftaki gezilecek yerleri gezmeye karar verdik. Kentteki en önemli gezilecek yer Hakikat Tapınağı olarak geçen yer ve Big Buddha Tapınağı ve bu tapınağın yakınlarında bulunan view point noktasını ziyaret ettik. Akşam üzerinde reelslardan gördüğümüz Over the moon kafesine gittik. Bu kafe şehir merkezinden biraz uzak. Gün batımına doğru giderseniz daha çok güzel manzara görebilirsiniz.

Taylandda her sokakta bi tane 7/11 marketleri var. 24 saat açık ihtiyaçlarınızı buradan giderebilirsiniz. Bu şekilde bi kaç market daha var. 7/11 tost fiyatları. (ilk 1-2 gün kahvaltı ya da atıştımalık için yedim ama sonrasında pek tüketmedim)

Bu görsel boş bir alt niteliğe sahip; dosya adı Ekran-Resmi-2023-10-13-21.50.41-1024x773.png
fiyatlar 30-45 baht arasında değişiyor
  • Hakikat tapınağı : ahşap oymacılığı ve mimarisiyle tanınır. Tamamen ahşaptan yapılmış olan bu tapınak, 105 metre (yaklaşık 344 fit) yüksekliğindedir ve dört tarafı denizle çevrili bir yarımada üzerine inşa edilmiştir. Yapının inşası 1981 yılında başlamış ve hala tamamlanmamıştır. Tamamlandığında, tüm detayları ahşap oymalarla süslenmiş olacak. Giriş ücreti 500 baht. Online bilet alırsanız 350 bahta alınabiliyormuş. Bunu araştırarak daha ucuza giriş yapabilirsiniz. İngilizce rehber her zaman olmuyor bi süre bekleyebilirsiniz.
  • Big Buddha : Buda heykeli ve dev ejderhaların kuşattığı merdiveniyle tepe üzerinde yer alan dini mekan. Bazı insanlar ibadet ediyor onlara saygı göstermek gerekiyor.
  • View point : tüm kendi görebileceğiniz nokta.
  • Over the moon : sular içerisinde oturma alanları olan kafe. Gün batımı zamanı gelirseniz ya da havanın açık olduğu zaman gelirseniz daha güzel bi atmosfer yakalayabilirsiniz. Otelin en üst katı asansör ile çıkılıyor.

Pattaya Hark Rock Kafeye gittim ve bi t shirts aldım fiyat 1150 baht.

Sonraki gün ilk olarak Bangkok sonra da Ko Phangan yoluna gideceğimiz için gece biraz walking streette vakit geçirdikten sonra kaldığımız yere dinlemeye geçtik.

• avmde bir mekanda yemek yedik. kola 55 baht, pizza 430 baht, kalamar 210 baht (bazı iş yerleri fişe vergi ve servis ücretide ekliyor beklediğiniz fiyattan bi tık daha fazla ücret gelebilir.)
  • Tayland’da Marlboro’nun paketi 150 baht.
  • Sokak yemekleri tüketirseniz ödediğiniz fiyat yarı yarıya belkide dahada çok düşecektir. Benim en çok beğendiğim sokak lezzeti tavuk tako ama içerisinde bir çok sebze katıyorlar hem doyurucu hem de 60 baht.

3 . gün (Pattaya – Bangkok) 26 eylül

9-10 ye kadar dinlendik ve otogara gitmek için yola çıktık. Walking street yakınlarında otogara paylaşımlı taksi ile 50 baht a gittik. Pattaya – Bangkok otobüs ücreti 131 baht.

Bangkok vakit geçirmek için avmelerin bulunduğu alana ve apple store ın bulunduğu alana gittik. Bangkok büyük şehir ve trafik olduğu için yaklaşık her ulaşım 1 saat civarı sürüyor bazen daha da fazla sürdüğü oluyor.

Akşam 19 de Ko phangan otobüsümüz vardı. 17:30 gibi taksiye bindik ve 16:30 gibi otogardaydık. 15 km lik yol 1 saat sürdü trafikten dolayı.

3 gün boyunca ulaşımlarda genel olarak bolt uygulamasını kullandık. Bazı ödediğimiz fiyatları aşağıya bırakıyorum.

• Walking street – Hakikat Tapınağı 100 baht
  • Hard Rock Kafeden – Big Buddha 101 baht
  • Walking street – Over the moon – 188 baht dönüş 181 baht
  • Bangkok otobüsten indiğimiz yerden centrum avm 6 km 1 saat 121 baht
  • avmlerin bulunduğu alandan otogar 296 baht. Araç olarak comfort seçtiğimiz için pahalı. Otobüsü kaçırmamak için yüksek fiyat ödedik.
  • taco bell adlı yerde yemek yedim 2 taco patates ve içecek 279 baht.

4 . gün Ko Phnagan 27 eylül

Bangkokta otobüse bindikten Surat Thani’ye kadar yollar çok iyiydi. Bindiğimiz otobüs 2 katlıydı ve konforluydu. Uyumak için örtüde verdiler. Su ve atıştırmalık bişeyde verdiler. Surat Thani’ye ulaştıktan sonra 1 saat kadar bekledik ve bi araç bizi vapurun kalktığı alana götürdü. Beklediğimiz sürede bilet veriyorlar ve nereye gideceğimiz soruyorlar ücretini ödeyerek gideceğiniz otele kadar bırakabiliyorlar. Motor kiralayacağımız için bunu tercih etmedik. Ada da motor kiralamak mantıklı.

Adaya indikten sonra zaten genelde ulaşım motorlar ile oluyor. İner inmez bizde motor kiraladık. 3 günlük kiralama için 600 baht ücret ödedik. Tüm adadaki tüm yerleşim alanlarına motor ile girdik. Pasaportu rehin alıyorlar.

ada manzaraları çok güzel

Ko phangan parti adası vapurdan indikten sonra hemen önümüzdeki günlerde olacak partilerin broşürlerini veriyorlar. Parti adası olarak geçiyor ve her gün partililer düzenleniyor. 29 Eylülde full moon parti olduğu için bu tarihte buraya geldik. Sırasıyla

• 27 eylül : oxa beach parti (giriş 200 baht bazı durumlarda ücretsizde girilebiliyor)
  • 28 eylül : jungle experience parti (750 bahttan başlıyor ve 1 içerecek veriyorlar, mua thai gösterileri ve sınırsız eğlence )
  • 29 eylül : full moon parti (saat 6 dan önce girerseniz ücretsiz sonrasında 200 baht ve biletlik veriyorlar.)

Bazen günde 2-3 partinin olduğu günlerde oluyor. Ama her gün bi konsept parti oluyor. Full moon öncesinde giderseniz bu 3 partiye katılmanız güzel olacaktır.

420 kafe manzarası

Parti seviyorsanız konaklama için Phagan Areana Hostel i tercih edebilirsiniz. Her gün parti oluyor ve hostelin havuzu var.

5 . gün Ko phangan 28 eylül

Bugün 2. büyük partinin olduğu gün. Motora benzin almak için ya benzin istasyonu ya da yol kenarında satan kişilerden alınabiliyor. Yol kenarında satan kişiler bi şişe benzini 50 bahta satıyor. İstasyonda 30-40 baht arasında.

Tam mevsimi olmadığı için deniz suyu iyi değildi ama motorların kalabalık olduğu alanlar genelde iyi oluyor. Adayı gezerken secret beach adında bi plaj gördük. Yolda çok motor vardı bize gittik yüzmeye deniz güzeldi.

420 adında bi mekana gittik. Mae Haad Beach ı tepeden görüyor ve manzarası çok iyi. Mutlaka uğramanız gereken kafelerden birisi. Ko Phanganki tüm kafelerin neredeyse manzarası iyi.

Mae Haad Beach e gidip yüzülebilir. Orada yürüyerek Standing stones alanına giderek vakit geçirilebilir.

Amstardam Bar adanın güzel kafelerinde birisi. Giriş ücreti 100 baht. İçeride yiyecek içecek bulunuyor ve barın havuzu var dilerseniz yüzebilirsiniz. Etkinlik varsa oturacak yer bulamayabilirsiniz. Mekan 2 katlı. 1 leo bira 120 bahttı. Amstardam Bar mutlaka gitmeniz gereken kafelerden birisi

6 . gün Ko Phangan 29 eylül

Bugün Full Moon Partisini olduğu gün. Tüm ada bu parti için hazır. Tayland’ın diğer yerleriden bu parti için gelenler oluyor. Bugünün sabahında Phi Phi için bilet aldık. 1650 baht ödedik bilet için.

Saat 6 dan sonra parti giriş ücretli ve biletlik takıyorlar. İsterseniz ücreti karşılığında vücudunuzuda boyayabilirsiniz. Parti alanın yeme içime ve alkol satıyorlar. Parti alanında kova şeklinde alkol satıyorlar. Bi bacardi ile birlikte enerji içeceği koyuyorlar ve 500 baht alıyorlar. Bu beni sarmadı direkt bira içmek daha iyi.

7-8 . gün Ko Phangan Phi Phi 30 eylül 1 ekim

Sabah erkenden kalkıp motorumuzu teslim ettik. Motoru kiralarken videosunu çekmenizde fayda var. Çoğu yer rehin olarak pasaportunuzu alıyor.

Yaklaşık 8 saatlik yolculuktan sonra Phi Phi adasına ulaştık. Adada araç kullanımı yok denecek kadar az. Bi kaç tane motor gördüm bi kaç tanede bisiklet. Adayı yürüyerek gezebilirsiniz.

Hemen kalacağımız otele gittik. Kaldığımız otel de 500 baht deposit aldı. Çıkarken geri aldık. Kaldığımız otel view pointlere çıkan merdivenlerin yakınındaydı.

Gün batımı yaklaştığı için view pointlere doğru merdivenleri çıkmaya başladık. Bu alana giriş ücreti 30 baht. View point 2 nin manzarası daha güzel ama kalabalık oluyor.
Ada da her yer yürüme mesafesinde olduğu için tüm mekanları ziyaret edebilirsiniz. Genelde hayat dahil kısmında oluyor. Burada boks yapılan bi kafede var dilerseniz sizde dövüşebilirsiniz ya da içkinizi alıp izleyebiliriniz.

Garlic 1992 Restaurant’de yemek yedik farklı tadlar var ve güzeldiler.

Phi phi adasında gelmişken maya bay i görmemek olmazdı. Diğer gün için tekne turu satın aldık. kişi başı 1400 bahtlık bi ücret ödedik. Ara ara kapalı olabiliyor maya bay. Bizim gittiğimiz gün 1 ekim tarihinde açılmıştı. Turda yemek veriyorlar içecek sınırsızdı. Bir çok güzel yeri ziyaret ettik. Fiyatını hak etti. Tura sabah 6-7 gibi başladık. Direkt maya bay e gittik. Sahilde yürüdük. 9 ve 11 kalkışlı turlarda oluyordu.

maya bay

Tüm Tayland’da masaj çok popular her yerde her sokakta masaj yaptırabilirsiniz. O kadar çok varki genelde boş oluyor. Masajcılar genelde sokakta duruyor.

ibiza hostel pool party

Phi phi adasında havuz partilerin yapıldığı bi otelde var adı Ibiza dilerseniz bu otelde kalabilirsiniz ya da partinin olduğu akşamlar gidip katılabilirsiniz. Ibiza hostel direkt sahil kenarında. O sahili takip ederseniz sahildeki aktivitelerede katılabilirsiniz.

adadan ayrılırken

Benim kaldığım hostel Coco’s Guesthouse idi. Fiyat performans için en iyi hostellerden biridir diyebilirim. Günlük 6 dolar gibi bi fiyat ödedik.

9 . gün Phi phi Phuket 2 Ekim

Sabah 9-10 gibi kalkıp Phukete doğru yola çıktık. Phi phi Phuket arası için 600 baht ücret ödedik. Phukette kalacak yer almamıştık patong yakınlarında beğendiğimiz bir hostel bulduk. İlk olarak gidip fiyat sorduk booking daha iyi fiyat verdiği için bookingten ödememizi yaptık ve otelimize geçtik. Otelin adı GP House Phuket 3 gece için 2 kişi 60 dolar ödedik ve otelin giriş katında havuz da bulunuyor. (dilerseniz sizde bu hotelde kalabilirsiniz.) Ve otelin girişinde restaurant türk restaurantı.

Kangaroo Bar
  • five loaves adlı mekanda hamburger yedik. 140 bahttan başlayıp 500 bahta kadar giden yiyecekler var. (Avusturalya beefi olan menüleri beğendim.)

10 . gün Phuket 3 ekim

Phukettte motor kiraladık ama uluslararası ehliyet diyerek 1000 baht ceza kestiler. Geneler olarak büyük yerleşimlerde ceza kesiyorlar. Phukkette 3-4 defa durdurdular ama ilki için ceza ödedik. Diğer durdurmalarda bugün ödedik otelimize gidiyoruz dedik. Eğer bu yazıyı okuyu Tayland Phuket e giderseniz ve polise yakalanırsanız önceden ödedik diyerek şansınızı deneyebiliriniz. Belki ceza ödemeden devam edebilirsiniz. Bize her hangi bir makbuz vermediler.

Motor ile kaldığımız Patongdan ilk olarak Eski şehir olarak adlandırlan alana gittik sonra sahil şeridini takip ederek Patong a gittik. Yol üzerinde Büyük Buda, Karon View Point, AVO Kitchen & Wine (kahvaltısı güzel) ziyaret ettik.

• Büyük Buda ; 45 metre yüksekliğinde beyaz buda.
buda
avo kitchen
view point
  • Avo’da bazı fiyatlar omlet 150 baht, ingiliz kahvaltısı 260 baht, çay 65 baht. Remote çalışan insanlarda bu kafede oturup çalışıyorlardı.

Phukette hayat Patong Wallking street de dönüyor. Burada dünyanın en iyi 13. olduğunu yazan Illizion club var. Burada vakit geçirebilirsiniz. Sanırım bira ücreti 200 baht. Büyük djlerde bu mekana geliyor. Sınırsız eğlence için buraya gelebilirsiniz.

Walking street üzerinde bir çok kafe var. Diğer hoşuma giden mekanlardan biriside Kangaroo Bar. Buraya erken saatlerde gelinebilir.

11 . gün Phuket Phang Nga 4 ekim

Phuketteki sonra yatılı gecemiz için bir tur aldık gündüz için. Müze, atv, rafting gibi bir çok aktivite vardı. Bu aktivilere için Phang Nga adı verilen yere götürdüler ve aktiviteleri tamamladık. Bu tur için 1000 baht ücret ödedik. Akşam 19 gibi patong beach yakınlarındaydık. Phukette her yerde tur satan bürolar var fiyatlara bakında 3000-4000 baht yazıyor ama 1000-1500 bahta kadar düşüyorlar. Fiyatı düşürmek için her zaman bi sebeb buluyorlar.

Gece yine walking streette vakit geçirdikten sonra son Phuket gecemiz için otellimize geçtik. Sabah otelden çıkacağız ve 19 da Bangkok a uçağımız var.

12 . gün Phuket Bangkok 5 ekim

Otelin check out saatine kadar bekledik. 12 gibi otelden çıktık. Kahvaltı falan yaptık. Biraz vakit geçirdikten sonra havaalanında doğru yola çıktık. Havaalanıdan gitmek isterseniz 100 bahta giden araçlar dolmuşlar var. Biz bolt üzerinden gitmeyi tercih ettik. Patongtan 480 baht ödedik. 2 kişi olduğumuz için bi tık pahalı oldu ama 4 kişi olsaydık daha uygun olabilirdi. Dolmuş ile gitmek isterseniz zaten dolmuşların üzerinde 100 baht ve havaalanına gittiği yazıyor.

19 da olan uçağımız 30 dakika ertelendi. Bindikten sonra 1 saat 20 dakika gibi bi sürede Bangkoka indi. Bangkokta 2 havalimanı var. Havalimanında 250 bahta kaldığımız otele geçtik. Khosan Road üzerindeydi otelimiz. Bangkokta gece genelde sokaklar üzerinde dönüyor. Bu sokaklardan biriside Khasan Road’tu. Otelimiz çok iyiydi her gün temizlik yapıyorlar ve otelin çatı katında havuz var. Gece 11 e kadar girilebiliyor. Bangkok’ta kaldığımız oteli incelelemek için Dang Derm In The Park . En memnun kaldığım otel buydu.

Bazı Phuket harcamaları fiyaları;

• Starbucks americano grande 150 baht
  • Starbacks mango pass 155 baht
  • Mekanda çay 60 baht
  • Pepperoni pizza 190 baht

13 . gün Bangkok 6 ekim

Bugün Khason Road etrafındaki tarihi yapıları gezmeye karar verdik. Bu alanları ziyaret etmek için uzun giysiler girmek gerekiyor. Sırasıyla ;

• The Grand Palace 500 baht giriş ücreti. bilgi ekle
  • Wat Pho 200 baht giriş ücreti
  • Wat Arun 100 baht giriş ücreti
  • Chine Town

Nehrin karşınına geçmek 30 baht. Toplu taşıma 20 baht. Toplu taşıma daha mantıklı Bangkokta zaten trafik var çok para ödemeye gerek yok. Google haritalara nereye gideceğimizi yazıyorsunuz hangi dolmuş ile nereye gideceğinizi nereden bineceğiniz yazıyor.

Khason Road üzerinde güzel mekanlar var. Zaten kalabalığın olduğu yerler dikkatinizi çekecektir.

Nana Plaza ve Soi Cowboy diğer hareketli sokaklar.

The ONE adlı mekana giriş ücreti 250 baht bi tane de içki veriyorlar. Genele olarak bu yol üzerindeki tüm mekanlarda giriş ücreti var ya da mekana girdiğinizde bi tane alkol alma şartı. Rocco roof top var. Dilerseniz orada vakit geçirebilirsiniz.

14 . gün Bangkok 7 ekim

Bugün avmlerin olduğu alana ve apple store gittik. Avmlerde kahve etkinliği vardı kendim için filtre kahve aldım. Avmlerde vakit geçirdik. Diğer gün sabah havaalanı için ulaşımı çözdük. Otelimizden alan bi dolmuş ayarlardık ve kişi başı 150 baht ödedik. Taksi ile gitsekte aynı ücret olacaktı ama hemen taksi bulunamadığı için dolmuş ile gitmeyi tercih ettik.

Bangkokta kaldığımız otelin adı Dang Derm In The Park Khaosan 3 gece 2 kişi 97 dolar para ödedik. Girişte 500 baht deposit ya da pasaportu bırakabiliryorsunuz. Hostelin havuzu var çatı katında.

Bangkok’ta 7/11 larda Türkiye’de 250 tlye satılan tiger balm kremleri 55-60 tl civarında aldım.

• Pad thai yedim macaroni club adlı mekanda fiyat 160 baht. (khason road un yan caddesinde)
  • fish and cips 280 baht
  • leo bira 100 baht (yerel bira ve içimi rahat)

15. gün Bangkok aytılış 8 ekim

Saat 10’da olan uçuşumuz için garanti olması adında saat 6 da yola çıktık. 1 saat gibi bir sürede havaalanıda ulaştık. Havaalanında bilet çıkarma falan kısa sürdü. Online check in yaptığımızı için kısa sürdü büyük ihtimalle ve erken gittiğimiz için. Havaalanı için çok büyük 15 dakika falan yürüdük uçağın kalkacağı kapıya ulaşmak için.

Kısaca özetlemek gerekirse ;

Tayland her gidenin bir daha gitmek isteyeceğini düşünüyorum. İnsanları cana yakın ve insanları dolandırmaya çalışmıyor. Anlaşamasakta yardımcı olmaya çalışıyorlar. Biraz genç iseniz Pattaya’yı pas geçebilirsiniz. Pattaya’yı o kadar sevmedim ben. Partilemeyi ve motor sürmeyi seviyorsanız Ko Phangan tam size göre. Her gün farklı konseptlerde partiler düzenleniyor. Motor ile tüm adayı turlayabilirsiniz. Yaşanabilecek yer olduğunu düşünüyorum. Amsterdam Bar ve 420 club mekanlarını mutlaka uğramalısınız. Yol üzerinde zaten güzel manzara noktaları var buralarda mola vererek bişeyler içebilirisiniz. Phi phi adasında araç kullanılmıyor, ada zaten küçük yürüyerek merkezi gezebilir partilere katılabilirsiniz. Tekne turu yaparak beach filmini çekildiği maya bay e gitmelisiniz. Tekne turları güzel. Uçakla gideyim pek hareket etmeyeyim tek bi yere gideyim diyorsanız Phuket tam size göre. Güzel denize girecek yerler ve gece hayatını hareketli olduğu Patong bölgesinde vakit geçirebilirsiniz. Şanssız polisten ceza yiyebilirsiniz. Araç kullanmak için uluslararası ehliyet isiyorlar. 1000 baht bi cezası var, cezayı yedikten sonra motor kullanabilirsiniz genelde gün içinde başka ceza yazmıyorlar. İlk yakalandığınızda daha önce ödedim diyerek cezadan kaçmaya çalışabilirisiniz. Dünyanın en iyi 13. clubı olarak geçen Illuzion a uğramalısınız. Phang Nga bölgesine giderek rafting atv gibi aktiviteler yapılabilir. Bangkok çok büyük şehir biryerden bir yere gitmek 1 saat civarı sürüyor. Dolmuşları kullanabilirsiniz, tek biniş 20 baht. Khosan road civarı güzel etrafta hem gezilecek yerler hemde eğlence mekanları var. Khason Road’In yanındaki sokağada girmeyi unutmayın.

Tayland’a gitmeden önce yaz mevsiminin ne zaman olduğunu bakarak planlamanız sağlıklı olacaktır. Benim gittiğim zaman yaz mevsimine 1-2 aylık bir süre vardı ama hava durumu genel olarak kapalıydı 15 gün boyunca bi kaç gün güneş vardı. 2-3 gün boyunca yağmur yağdı ama süreklik yoktu. Yağdı bi süre sonra dindi. Yaz sezonunda. da yağmuru yağıyormuş hava daha çok açık oluyormuş. Yüksek sezon Kasım ile Mart ayları arasında oluyormuş. Bu sezon fiyatlar bi tık daha pahalı oluyormuş.

Tayland yazımı burada bitiriyorum. Diğer gezi yazılarıma aşağıdan ulaşabilirsiniz.

Merak ettiğiniz sorular varsa yazarsanız cevaplamaya çalışırım. Başka bir yazıda görüşmek üzere.